Tekirdağlı Yamaç Paraşütçüleri Rüzgar Bekliyor…

Yamaç paraşütü, disiplini olan ekstrem bir spor olmasının yanında, bu sporu yapanlar için bir tutku, ilk defa denemek isteyenler için benzersiz bir deneyimdir. Aynı zamanda, Fethiye Babadağ’da olduğu gibi üzerine sağlam, katma değeri yüksek, etkileşimli bir turizm vizyonu kurulabilecek, bu faaliyetlerin yürütüldüğü yörenin bilinirliğine katkı sunacak bir önem arz eder.

İstanbul gibi bir metropole yakınlığı, meteorolojik şartların elverişliliği ile yılın çoğu aylarında uçuş deneyimi sunması, yörenin diğer turizm destinasyonları ile etkileşimli olarak sürdürülebilmesinin sağladığı avantajlarla; yamaç paraşütü Tekirdağ’ın da en önemli turizm dinamiklerinden biri olarak karşımıza çıkar.

2000’li yılların başında Tekirdağ’da bireysel faaliyetlerle başlayan yamaç paraşütü sporu, zamanla kurumsallaşmış, günümüzde ise turizm odaklı bir vizyonu besleyen çok daha profesyonelleşmiş bir hizmet anlayışıyla yöre turizmine değer katmaktadır.

Her yıl yerli ve yabancı deneyimli sporculardan tutun da, bu deneyimi yaşamak isteyen ve yamaç paraşütünü hiç yapmamış olan binlerce kişiyi yöreye çekmektedir. Adını Uçmakdere yerleşimi ile dile düşüren Tekirdağ’daki yamaç paraşütü faaliyetleri defalarca kez haber bültenlerine, gazete ve dergilere, yöreyi sıkça ziyaret eden ünlü isimlerin katkılarıyla magazin bültenlerine ve sosyal meydyadaki mecralara konu olmuş; yörede sürdürülen diğer turizm faaliyetlerinin vazgeçilmez sac ayaklarından biri olarak önerilmiş; kimi zamansa TV dizilerinin çekim platosu olarak seçilmiştir.

Gelgelelim Tekirdağ’da yamaç paraşütü faaliyetlerini yürüten ve bu faaliyetleriyle yöreye değer katan turizmciler, yerel yönetimlerin sorunlarına yeterince eğilmediklerinden dert yanıyor. Halledilmesi belki de en kolay olabilecek fakat ancak yerel yönetimler eliyle çözülebilecek sıkıntılarının ertelenmesinin, görmezden gelinmesinin, yamaç paraşütü için yöreyi ziyaret etmek isteyenlerin ajandalarından Tekirdağ’ı çıkartmaya varabilecek sonuçlar ürettiğine dikkat çekiyorlar.

Bu konudaki en önemli tepki, yamaç paraşütünün yörede bir turizm kazanımı olması yolundaki tüm sürece şahit ve katkısı olan, Trakya Extrem Turizm Seyahat Acentası kurucu ve yöneticilerinden Sadri ÖZEL’den geldi. ÖZEL, sürecin tümünü özetlediği ve Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na ilettiği mektubunu kamuoyuna da açıklayarak konuya bir daha dikkat çekti.

Ayvasıl mevkiindeki  iniş alanına ulaşımı sağlayan yolun bir türlü yapılmadığı üzerine, dışarıdan küçük görünen ama sonuçları itibariyle günden güne büyüyen bir sorun ekseninde süreci kaleme alan Sadri ÖZEL’in bu serzenişini bizler de sayfalarımızdan duyuruyor, Trakya Gezi Rehberi olarak sorunun bir an önce halledilerek Tekirdağ turizmine ivme kazandırılması dileklerimizi iletiyoruz.

Sayın Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanım,

2007 yılından başlayarak bireysel olarak, 2011 yılından itibaren Tekirdağ Yamaç Paraşüt Kulübü’nü kurup kurumsal seviyede ve 2015 yılından itibaren de Trakya Extrem Turizm Seyahat Acentası‘nı kuran kişiler olarak, Tekirdağ ilimizdeki yamaç paraşüt spor ve turizmi alanında faaliyetlerimizi yürütmekteyiz.

İlk günden itibaren severek yaptığımız ve hiç kimseden bir yardım beklemeden ve talep de etmeden yürüttüğümüz faaliyetlerimiz, bölgeye bu maksatla gelen herkes tarafından takdirle karşılanırken; neredeyse tamamı il dışından ve yurt dışından gelen turistlerin üstüne basarak söyledikleri ortak konu, Tekirdağ yerel yönetimlerinin ve il bürokrasisinin bu bölgeye neden bu kadar ilgisiz ve duyarsız kaldıkları konusuydu.
Bizim de bu soruları yanıtlarken verdiğimiz cevaplar ise, hep olumlu ve ileriye dönük her şeyin daha güzel olacağı yönündeydi.

Faaliyet gösterdiğimiz alanda beklediğimiz tek şey, yol-su-elektirik gibi bizim çözemeyeceğimiz ve çözmek zorunda da olmadığımız, kamunun ve yerel yönetimlerin görev alanına giren konulardaki eksikliklerdi.

İlk günden itibaren iniş alanında işgalci olmadık, kullandığımız alanı hazineden kiraladık, kirasını ödedik, ödüyoruz. Kayıt dışı çalışmadık, şirketimizi kurduk devletimize vergimizi ödedik, ödüyoruz. İşportacı olmadık, gelen turistin, misafirin, temel ihtiyaçlarını gidermek için yolun-suyun-elektriğin olmadığı yerde, yaptığımız 6 metrekarelik büfenin bile, belediyemizden gittik ruhsatını aldık.

Ama artık yol bitti. Ayvasıl iniş alanındaki işletmemize, faaliyet alanımıza inemiyoruz. İnsek çıkamıyoruz.

Olağanüstü günler geçiren ülkemizde turizmin dibe vurduğu bir senede, üstelik de yamaç paraşütü gibi alternatif turizmin extrem bir alanında ve de Tekirdağ gibi adı doğrudan turizm şehirleri arasında sayılmayan bir şehirde; ayakta kalmaya ve yamaç paraşüt turizmi alanında bugüne kadar harcadığımız emeklerin boşa gitmemesi için mücadele vermeye devam ediyoruz.

Biz artık faaliyet alanımızdaki elektrik, su ve de çevre ile ilgili eksikliklerin giderilmesinden vazgeçtik.

Çünkü yolumuz yok artık. Ayvasıl iniş alanındaki işletmemize, faaliyet alanımıza inemiyoruz. İnsek çıkamıyoruz.

Gelen turistler ya da müşterilerimizin memnuniyetsiz cümlelerine cevap vermekten de vazgeçtik. Onlar zaten bir daha buraya gelmemek üzere söylene söylene gidiyorlar. Kazara Ayvasıl’a araçlarıyla inebildiler ise zaten mutlaka çıkışta araçları zarar göreceği için, nasıl olsa bir daha buraya gelmeyecek ve bu çileyi bizim gibi çekmek zorunda kalmayacaklar.

Tekirdağ gibi bir şehirde, alternatif bir turizm alanında, yamaç paraşütü gibi tanıtım kapasitesi çok yüksek bir katma değer özelliği taşıyan, bir işe soyunduğumuz için, “nasıl bir suç işledik acaba” diye düşünmeye başladık artık.

Evet, Sayın Büyükşehir Belediye Başkanım.

Daha ne söylemem ya da nasıl söylemem gerekir bilemiyorum.

Çünkü artık yol bitti. Ayvasıl iniş alanındaki işletmemize, faaliyet alanımıza inemiyoruz. İnsek çıkamıyoruz.